"il.lustració"

 

2on ESO

CORRECCIÓ DE L'AVALUACIÓ INICIAL


 "Il.lustració"per consultar solament només després d'haver fet l'avaluació inicial !


  1. • recordeu les normes davant un qüestionari
  2. Exercici de cronologia:
    • recordeu les normes de cronologia i feu l'exercici.

  3. Defineix:
    • recordeu les normes de la definició d'un concepte i feu l'exercici.

  4. Digues quina d’aquestes afirmacions es veritat:

     El Paleolític correspon a l'etapa depredadora
     El nomadisme correspon a la demografia de l’època depredadora
     L'etapa agrària comença al Neolític
      Els egipcis utilitzaven l'escriptura cuneiforme
      Els romans tenien una cultura religiosa
      La societat romana era jerarquitzada
     Atenes, a  l’època clàssica, va ser la primera democràcia.
    A partir de l'Edat Moderna la societat serà igualitària
     Fins al segle XX, la majoria de la població era pagesa.
     Tots els estudiants de 1r d’ESO d'Espanya pertanyen a la mateixa classe social

  5. • Recorda les normes de comprensió dels enunciats d'un qüestionari.
    • Raona les respostes seleccionades de l'apartat anterior.

  6. Qüestions:
    1. Fes un eix cronològic de les etapes fonamentals de la Història
      • recordeu les etapes de la Història
    2. Fes un esquema  de les característiques econòmiques, socials, polítiques i culturals de les primeres civilitzacions.
      • recordeu les normes per fer un esquema.
      • recordeu les característiques de les primeres civilitzacions

  7. Comprensió  del text següent:
                                                                                        La pesta del S. XIV
                La pesta va originar una despoblació impressionant del món rural, tant per la mort dels camperols, com per l'emigració a les ciutats, on esperaven trobar menjar, feina o refugi; encara que, de fet, l'amuntegament a les ciutats va provocar que augmentés la gravetat de la pesta i els seus efectes. Moltes terres van quedar abandonades i, en conseqüència, els senyors van haver d'arrendar-les a baix preu o conrear-les ells mateixos  per mitjà d'assalariats.
                És evident que la producció global europea es va reduir durant el segle XIV per una sèrie de causes, entre les quals, a més de la despoblació, s'hi troba un empobriment del sòl i un canvi climàtic caracteritzat per l'augment del fred. Per sortir del marasme calia invertir a les terres per millorar-les i revalorar-les, però els senyors no volen invertir i els camperols no poden; només alguns burgesos col.loquen els estalvis acumulats durant l'anterior època de prosperitat en la compra de terres.

    1. On va  causar més mortalitat la pesta?
    • a les ciutats
    2. Citeu les causes immediates de la despoblació rural.
    •la mort de camperols i l'emigració a les ciutats
    3. Indiqueu les conseqüències econòmiques a curt i mig  termini de la pesta.
    • despoblació rural, moltes terres abandonades, reducció de la producció, arredament de terres
    4. Per què va  disminuir la producció europea? .
    • per la disminució de pagesos, l'empobriment del sòl i l'augment del fred.
    5. Quins van invertir en las terras?
    • alguns burgesos
    6. Quan ho van fer?.
    • al segle XIV



• recordeu les normes per a la comprensió d'un text:

"il.lustració"Tècnica d’estudi

La comprensió d'un text


Per assegurar-te que has comprès la informació que et proporciona un text o un document que has llegit has de seguir les normes següents:
     a) Fes un llistat de les paraules del text  que no entens.
     b) Busca en el diccionari el significat i escriu-lo al costat de la paraula.   
     c) Torna a llegir el text i intenta entendre les idees del text (de punt a punt) expressant-les amb les teves paraules.

 

NOTA:

• Per facilitar l'estudi dels temes d'aquest curs podeu consultar un vocabulari d'història medieval i moderna:
http://www.educa.madrid.org/portal/c/portal/layout?p_l_id=36301.24&c=an

•i recordeu la terminologia històrica bàsica que nosaltres utilitzem.

Tornar a l´índex de Segon                         Tornar a l'Index General